pharmachologic effect
Pharmacological action – regulating calcium metabolism, stimulating osteogenesis, normalizing the calcium content in bone tissue.
Dosage and administration
inside.
Standard dosing regimen
The initial daily dose is 0.25 mcg. The optimal daily dose of Rocaltrol should be carefully selected for each patient, depending on the calcium content in the serum. Treatment with Rocaltrol should always be started at the lowest possible dose and increased only with careful monitoring of serum calcium levels.
A prerequisite for the optimal effectiveness of Rocaltrol therapy is a sufficient, but not excessive intake of calcium from food from the start of treatment (for adults – about 800 mg / day). In some cases, the patient may need to take calcium supplements. Due to improved absorption of calcium in the gastrointestinal tract, some patients receiving Rocaltrol may be sufficient and reduced intake of calcium. Patients with a tendency to hypercalcemia should be prescribed drugs only in small doses or stop them altogether.
The total daily intake of calcium (with food and / or drugs) should be, on average, approximately 800 mg and not exceed 1000 mg.
At the stage of stabilization of Rocaltrol therapy, serum calcium concentration should be determined at least 2 times a week. After selecting the optimal dose of Rocaltrol, serum calcium levels should be checked monthly (or as recommended for individual indications). Blood sampling to determine the level of calcium should be carried out without the use of a tourniquet.
As soon as the level of calcium in serum exceeds the norm by 1 mg / 100 ml (250 µmol / l) (9-11 mg / 100 ml or 2250-2750 µmol / l) or serum creatinine exceeds 120 µmol / l, Rocaltrol should be taken immediately stop until the level of calcium in the blood returns to normal.
In hypercalcemia, serum calcium and phosphate levels should be measured daily. After their normalization, treatment with Rocaltrol can be continued by reducing the previous dose by 0.25 mcg. The daily intake of calcium from food should be assessed and, if necessary, adjustments should be made to the diet.
Dosing in special cases in adults
Postmenopausal osteoporosis: 0.25 mcg 2 times a day. The content of calcium and creatinine should be determined after 4 weeks, 3 and 6 months after the start of treatment, and then every 6 months.
Renal osteodystrophy (patients on dialysis): the initial daily dose is 0.25 mcg. For patients with normal or only slightly reduced serum calcium levels, a dose of 0.25 mcg every other day is sufficient. If the biochemical parameters and the clinical picture do not improve, the daily dose should be increased by 0.25 mcg at intervals of 2-4 weeks. During this period, the level of serum calcium should be determined at least 2 times a week. In most patients, the therapeutic effect occurs at a daily dose of 0.5-1 mcg.
In patients refractory to continuous therapy, pulsed (intermittent) therapy with Rocaltrol is effective at an initial dose of 0.1 μg / kg 2-3 times a week at night. The maximum total dose of Rocaltrol should not exceed 12 micrograms per week.
Secondary hyperparathyroidism (predialysis): in patients with moderate and severe renal insufficiency (Cl creatinine 15–55 ml / min), the initial daily dose is 0.25 mcg / day for adults and children over 3 years of age (adjusted for a surface area of 1.73 m2 ). The daily dose may be increased to 0.5 mcg.
Original
pharmakologische Wirkung
Pharmakologische Wirkung – Regulierung des Calciumstoffwechsels, Stimulierung der Osteogenese, Normalisierung des Calciumgehalts im Knochengewebe.
Dosierung und Anwendung
Innerhalb.
Standard-Dosierungsschema
Die anfangliche Tagesdosis betragt 0,25 mcg. Die optimale Tagesdosis von Rocaltrol sollte fur jeden Patienten in Abhangigkeit vom Calciumgehalt im Serum sorgfaltig ausgewahlt werden. Die Behandlung mit Rocaltrol sollte immer mit der geringstmoglichen Dosis begonnen und nur unter sorgfaltiger Uberwachung des Serumcalciumspiegels erhoht werden.
Voraussetzung fur die optimale Wirksamkeit der Rocaltrol-Therapie ist eine ausreichende, aber nicht uberma?ige Aufnahme von Calcium aus der Nahrung von Behandlungsbeginn an (bei Erwachsenen etwa 800 mg/Tag). In einigen Fallen muss der Patient moglicherweise Kalziumpraparate einnehmen. Aufgrund der verbesserten Aufnahme von Calcium im Magen-Darm-Trakt kann es bei einigen Patienten, die Rocaltrol erhalten, zu einer ausreichenden und reduzierten Calciumaufnahme kommen. Patienten mit einer Neigung zu Hyperkalzamie sollten Medikamente nur in kleinen Dosen verschrieben oder sogar ganz abgesetzt werden.
Die tagliche Gesamtkalziumaufnahme (mit Nahrung und/oder Arzneimitteln) sollte im Durchschnitt etwa 800 mg betragen und 1000 mg nicht uberschreiten.
Im Stadium der Stabilisierung der Rocaltrol-Therapie sollte die Serum-Calcium-Konzentration mindestens zweimal pro Woche bestimmt werden. Nach Auswahl der optimalen Rocaltrol-Dosis sollten die Serumkalziumspiegel monatlich (oder wie bei individuellen Indikationen empfohlen) kontrolliert werden. Die Blutentnahme zur Bestimmung des Calciumspiegels sollte ohne Venenstauung erfolgen.
Sobald der Serumkalziumspiegel die Norm um 1 mg/100 ml (250 µmol/l) (9-11 mg/100 ml oder 2250-2750 µmol/l) ubersteigt oder das Serumkreatinin 120 µmol/l ubersteigt, sollte Rocaltrol eingenommen werden Nehmen Sie die Einnahme sofort ab, bis sich der Calciumspiegel im Blut wieder normalisiert hat.
Bei Hyperkalzamie sollten die Calcium- und Phosphatspiegel im Serum taglich gemessen werden. Nach ihrer Normalisierung kann die Behandlung mit Rocaltrol fortgesetzt werden, indem die vorherige Dosis um 0,25 µg reduziert wird. Die tagliche Aufnahme von Calcium aus der Nahrung sollte uberpruft und gegebenenfalls die Ernahrung angepasst werden.
Dosierung in besonderen Fallen bei Erwachsenen
Postmenopausale Osteoporose: 0,25 mcg 2 mal taglich. Der Calcium- und Kreatiningehalt sollte nach 4 Wochen, 3 und 6 Monaten nach Behandlungsbeginn und dann alle 6 Monate bestimmt werden.
Renale Osteodystrophie (Dialysepatienten): Die anfangliche Tagesdosis betragt 0,25 Mikrogramm. Bei Patienten mit normalen oder nur leicht erniedrigten Serumcalciumspiegeln ist eine Dosis von 0,25 µg jeden zweiten Tag ausreichend. Wenn sich die biochemischen Parameter und das klinische Bild nicht bessern, sollte die Tagesdosis in Abstanden von 2-4 Wochen um 0,25 µg erhoht werden. Wahrend dieser Zeit sollte der Serumkalziumspiegel mindestens zweimal pro Woche bestimmt werden. Bei den meisten Patienten tritt die therapeutische Wirkung bei einer Tagesdosis von 0,5-1 µg auf.
Bei Patienten, die auf eine kontinuierliche Therapie nicht ansprechen, ist eine gepulste (intermittierende) Therapie mit Rocaltrol bei einer Anfangsdosis von 0,1 ?g / kg 2-3 mal pro Woche nachts wirksam. Die maximale Gesamtdosis von Rocaltrol sollte 12 Mikrogramm pro Woche nicht uberschreiten.
Sekundarer Hyperparathyreoidismus (Pradialyse): Bei Patienten mit mittelschwerer und schwerer Niereninsuffizienz (Cl-Kreatinin 15–55 ml/min) betragt die initiale Tagesdosis 0,25 µg/Tag fur Erwachsene und Kinder uber 3 Jahre (angepasst an eine Oberflache von 1,73 m2). Die Tagesdosis kann auf 0,5 µg erhoht werden.
Top products, popular medicines, medicines from Europe, medicines from the Czech Republic, Germany, Poland
Buy Rocaltrol
Price Rocaltrol
Цена Rocaltrol
Купить Rocaltrol